Wednesday, June 25, 2014


ANNA + MARTIN


Her kommer et moderne og chict bryllup fra vakre Bergen by. Anna & Martin giftet seg 26. april, og kirsebær trærne var i full blomst i Bergen. De giftet seg i Åsane gamle kirke, og fotograferte blant annet på Gamlehaugen og Lepramuseet; to vakre steder i Norges nest største by. Sparks Studio har igjen fanget kjærligheten, personlighetene og alle de vakre og viktige detaljene fra denne store dagen. Les også hva brudeparet forteller om sin dag, nederst i posten. Anna er slående vakker, og vi elsker make-up'en hennes, håret, og ikke minst de mintgrønne skoene. Et veldig kult og stilig par, og de stråler sammen! Len deg tilbake og la deg inspirere av Anna & Martin.


BRUDEPARET FORTELLER:

Noen ord fra bruden: Jeg tror jeg kan snakke for både Martin og meg når jeg sier at Stian ikke bare er en fantastisk fotograf, men også en utrolig generøs person og ikke minst en venn. Noe av det som gjorde at vi valgte å ha Sparks Studios med oss på vår dag, var at vi kunne nyte alt til det fulle i vissheten om at det ville bli foreviget på ett av Sparks mange minnekort. Tanken på å skulle ha en fotograf med seg fra begynnelse til slutt, virket veldig stressende. Det er veldig mye som skjer på en gang når en brud skal gjøre seg klar på den store dagen. Stressende var det ikke, tvert imot. Dersom Stian ønsker det, har han en slik evne til å gjøre seg selv usynlig bak kamera. Han bringer ikke bare med seg kamera, men humør, og ro på samme tid.

Vi fikk en sommerdag i april. Alt var rett og slett perfekt. Ett av høydepunktene for meg må ha vært vielsen. Idet vi ankom kirken, stod min nervøse far og ventet på parkeringen. Minuttene vi stod side om side, og ventet på at dørene skulle gå opp i kirken, brukte jeg på å minnes barndommen min. Denne sterke faren min som hadde passet på meg så lenge, skulle nå gi meg (og alt ansvaret som fulgte med) til en annen. Så kom refrenget i inngangsmarsjen som brudgommens bror hadde arrangert (Katy Perry - Unconditionally), dørene gikk opp, og der sto han! Jeg var jo selvfølgelig gråtkvalt fra første skritt, men det var en slik overveldende følelse av kjærlighet og lykke. Mitt høydepunkt var å gå midt i mellom alle disse menneskene som er så glad i oss, og mot mannen som elsker meg.

Noen ord fra brudgommen: Selvfølgelig var det tårefremkallende når hun kom gående nedover kirkegulvet med hennes far. Vår ungdomspastor hadde kvelden før delt en bra tanke. Han delte at det er lett å tenke at faren til bruden bare følger henne til brudgommen, og at det ikke er mer enn det. MEN han gjorde oss klar på at faren følger henne til brudgommen og faktisk GIR datteren sin til mannen. I det øyeblikket han gjorde det under vielsen, tok han meg hardt i hånden og sa med en inderlig stemme, "ta GODT vare på henne..". Det var spesielt!

Mitt høydepunkt må ha vært når vi på slutten av bryllupsfesten, virkelig festet sammen med alle våre beste venner og familie under en heidundranes mini-konsert, gjort av våre beste venner - for oss. Det ble hese stemmer og slitne kropper etterpå for alle sammen. Det var veldig spesielt å skulle bli svett i bryllupsdress og brudekjole. Det er ikke det som er mest tradisjonelt eller kanskje "passende" i et bryllup, men det var noe som presenterte både meg og konen fra vår beste side, og det var ingenting som passet mer enn det.

Noen ord fra fotografen: Jeg hadde gledet meg til akkurat dette bryllupet helt siden 40-talls forlovelsesshootet vi gjorde sammen ifjor. Jeg visste at alt lå til rette for fine bilder når til og med sommeren dukket opp i Bergen i april. Anna og Martin er et utrolig avslappet par og det gjenspeilet seg i atmosfæren gjennom hele dagen. For meg var det virkelig et høydepunkt avslutningen med live band og full dans på slutten av kvelden.

LEVERANDØRER: Bryllupsfotograf: Sparks Studios // Brudekjole: JenJen House // Hår: Sita Pariyar // Sminke: Prasansa Pariyar // Negler: AM Neglstudio AS - Anna Monika // Blomster: Blomstene som er brukt i dekorasjonene er fra Bønes Hagesenter. De varte i en halv evighet etter bryllupet. Selve brudebuketten er fra en random blomsterbutikk som jeg ikke husker navnet på. Meg og Jenny (venninne) kjøpte to bunter med blomster, også satte hun de sammen til en vakker bukett. Så sparte vi de 7000 kronene // Kirke: Åsane gamle kirke // Feststed: Pinsekirken Tabernaklet // Pynting av festlokale: Sandra Sivertsen (søster av bruden) // Location for photoshoot: Gamlehaugen og Lepramuseet i Bergen sentrum


Ønsker du å lese mer om THE NOTEBOOK - en guide til de aller kuleste bryllupsleverandørene, klikk her. Vil du bli medlem hos The Norwegian Wedding Blog og/eller The Notebook. Vennligst ta kontakt med oss her - vi hjelper deg gjerne! Har du spørsmål rundt medlemsskap & honorar - Les vår FAQ.