Friday, May 31, 2013



JANNIE BALTZER

 COUTURE HEADPIECES - HÅRPYNT TIL BRUD


Endelig fikk vi postet dette innlegget, som handler om en fantastisk dyktig dansk designer ved navn Jannie Baltzer i Jannie Baltzer Couture Headpieces. Hun designer de vakreste 'hodeplagg', og hårpynt for den moderne, motebevisste & chice bruden. Hennes designs og tilbehør har vært publisert i alle de store internasjonale magasinene, og vist på de største bryllupsbloggene i verden; Style Me Pretty og Green Wedding Shoes. Hun har foreløpig ingen forhandlere i Norge, men shipper 'worldwide', og har mange norske bruder som kunder. For å kunne sørge for at bruden får det akkurat som hun vil, skyper hun med sine klienter, eller kommuniserer via epost, så alle norske bruder som ønsker unik og stylish pynt til håret, gjør dere klar for en aldri så liten forelskelse, når dere får se disse vakre 'smykkene 'til håret.


Selv sier Jannie: Jeg elsker bryllup! Elsker alt med dem, og jeg virkelig liker å bli kjent med alle mine herlige bruder. Det er en fantastisk følelse å møte en ny klient, og få lov til å slippe inn til hennes tanker og drømmer. Min inspirasjon kommer fra detaljene i tidligere epoker; Den franske Bohemianisme fra tidlig 1900-tallet, detaljene i Art Deco-bevegelsen, og 1920 - tallets Hollywood glamour, som er uttrykt i luksuriøse materialer som: franske blonder, 'Edwardian Lace', silke og myk chiffon. Jeg bruker bare håndlagde blomster, og alt perle arbeid er håndlaget med vakre Preciosa krystaller, og perler i mitt studio i København. Jeg elsker å bruke interessante biter av vintage, for å legge til en whimsy og magisk touch, for å skape et unikt 'one of a kind' produkt. Jeg ble uteksaminert fra Scandinavian Academy of International Fashion i København, og fått en ærespris fra Hennes Kongelige Høyhet Prinsesse Benedikte for den mest kreative designkolleksjon.



Her skulle være mye å velge i for den freshe & fashionbevisste bruden, og du finner nettbutikken hennes her. Husk at du også kan sende henne en epost, hvis det er noen som helst du har spørsmål om. Hun har fortalt oss at hun mer enn gjerne vil hjelpe våre norske bruder, med å finne det perfekte tilbehøret. Vi har her vist hennes 2013 kolleksjon, og hun jobber i disse dager med 2014 kolleksjonen. NWB gleder oss til å se hva mer vakkert design hun tryller frem, og vi håper vi kan vise frem noen norske bruder med hennes hårpynt her på The Norwegian wedding Blog.

FOTOGRAF: SANDRA ÅBERG PHOTOGRAPHY