Thursday, May 30, 2013



PERSONLIG & UNIKT



Et magisk bryllup med masse flotte detaljer har vi fått fra flinke Fotograf Irene Lovund denne gang. Brudeparet heter Gunhild & Anders, og det lyser personlighet og lykke av dette paret. De giftet seg i Ålesund kirke (for en vakker kirke og kirkerom), den 23.03.2013. Bruden har på seg en nydelig vakker Pronovias Alcanar brudekjole, og med selvlaget bukett av brosjer og gamle smykker. Brudgommen i stilig dress, og med superkul hatt. Superstylish & Moderne; just the way we like it. Gunhild hadde også pyntet veldig vakkert med gule påskeliljer i kirken, enkelt, men veldig effektfullt. Hvorfor akkurat påskeliljer, får du svar på fra bruden nederst i bloggposten. Fotograferingen foregikk i de vakre brosteinsgatene i Ålesund, og ved Godøy Fyr, hvor Gunhild er fra. Spektakulære omgivelser som ga en fantastisk bildeserie.

Fotografen skryter masse av paret og sier selv: "Dette paret var helt fantastisk. Jeg ga dem beskjed om at deres jobb på bryllupsdagen sin var kun å være forelska, så skulle jeg ta bilder av det. Og det var de, og helt fantastiske! De var så avslappet og morsomme, og vi lo masse. Men det mest utrolige, og det var flott å se hvor mye kjærlighet de hadde til hverandre - og folk rundt seg. Smittsomt!"



BRUDEN FORTELLER: Vårt beste minne fra dagen er hele dagen, den var fantastisk. Det er mange ting vi kunne ha trukket fram. Men den stunden vi fikk for oss selv i en herlig hvit gammal Volvo Amazon etter vielsen, var helt spesiell. Vårt tips til andre brudepar er å prøve så godt èn kan å planlegge det slik at man har fri, og får slappet av dagen før vielsen. I tillegg så ser vi at det å dra på bryllupsreise rett etter bryllupet var veldig viktig. For da er man gjerne mer sliten enn hva man kanskje tror, også er det viktig for å å finne roen og ta innover seg alle inntrykkene.

Jeg valgte frisørsalongen Nr.12 som ligger i Apotekergata - en av de koseligste gatene i Ålesund. Salongen er liten og kun plass til to kunder av gangen. Med andre ord så fikk jeg og min forlover hele salongen for oss selv. Atmosfæren i salongen er veldig god. Anniken Løviknes er frisøren der, og er en veldig skjønn og behagelig person. Hun er kreativ og kommer med gode råd, men så hører hun også på ens egne ønsker. Buketten har jeg laget selv. Ønsket å ha noe som ingen hadde sett maken til. Fikk litt inspirasjon av noen brosjebuketter jeg hadde sett på nettet. Min er laget av av brosjer, papirblomstrer, ødlagte smykker og øredobber. I kirken brukte jeg Norgesglass som jeg hang opp på annenhver kirkebenk med hver sin lille bukett med påskeliljer. Bestemoren til Anders var så glad i påskeliljer, og haddet elsket å vært der med oss, men dessverre så døde hun i September 2012. Men det var godt å se alle påskeliljene og hedre hennes minne.

Hvorfor valgte dere å feire bryllupet slik - hva var inspirasjonen?
Vi hadde et halvt år på å planlegge bryllup, og vi fikk på den tiden snakket om hva som var viktig for oss begge. Fikk også tips og god hjelp fra familien. Men for ikkje å bli mer stresset enn nødvendig, og for å få det slik som vi ville, så måtte vi faktisk la være å høre på hva venner og familie syntes, og evnt mente var viktig å ha med. Til bordpynt brukte jeg forskjellig ting som jeg hadde kjøpt på bruktbutikk. Gamle småduker, stetteglass, lysestaker, figurer, fat. Alle bordene var ulike. Dette var noe jeg ønsket veldig, men foreldre og venner så det ikke helt for seg. Men det ble kjempe bra! Alt dette var med på å skape en litt løsere stemnig, og folk sa det var veldig godt å komme inn i rommet. Det ble akkurat slik jeg håpet det skulle bli.

Hvorfor Irene Lovund? 
Vi hadde sett på bilder som Irene hadde tatt, og skjønte fort at det var henne vi ville ha. Hun er kreativ, og har en fantastisk evne til å se nye fotoglimt fra et annet perspektiv, enn det andre fotografer ville ha gjort. Hun er også veldig flink til å kommunisere med de hun tar bilde av. I tillegg er hun veldig behagelig å være med. Hun er en nydelig person. 

LEVERANDØRER: Bryllupsfotograf: Fotograf Irene Lovund // Brudekjole: Pronovias Alcanar // Bruden sko: Jess fra Rainbow // Brudebukett: Brosjebukett laget av bruden selv //Hår & Make-Up: Anniken Løviknes hos Nr. 12 // Blomster kirken: Påskeliljer - laget av bruden selv // Brudgommens Antrekk: Dress; Tiger of Sweden - Skjorte: Riccovero // Brudgommens sko: Gregers Lakksko // Catering: PSS catering på Valderøya // Selskapslokaler: Nestun på Giske