Thursday, May 9, 2013



RetroVintage i all sin Herlighet

Advokaten + Lærerinnen = Supercool

Siden vi i NWB bare elsker alt som viser personlighet og orginalitet, og i utgangspunktet har en stor forkjærlighet for retro, vintage, gamle biler, og 50-60-tallet, så var disse bildene vi har fått tilsendt av Frolic Storytelling, som den største godteposen vi har fått. EVER. Som fotografen Jasmine sier, så håper også vi at disse bildene inspirerer kjærestepar til å ta bilder av dem selv, akkurat slik de er. En bildeserie, som vil glede dem i åresvis, og i generasjoner som kommer etter. Kelly & Dave pusser opp sin egen veteranbil, som de kjøpte sammen i begynnelsen av forholdet, og location er derfor funnet utifra deres felles interesse, og gir bildeserien en ekstra personlig touch. We Love. Og hvilket stylish par. Vi digger den gjennomførte stilen, antrekkene deres, og sjarmen som skinner gjennom skjermen. Ønsker du å bli tatt bilder av Frolic Storytelling kan du lese mer her.



FOTOGRAFEN FORTELLER: Jeg møter ofte mennesker som føler seg litt usikker på seg selv foran kamera. Kamera-sjenert er ikke en helt nøyaktig term, men de ser på seg selv som ufotogene, og føler det vanskelig når noen peker et kamera mot dem. Men sannheten er, at de altfor ofte ikke aner at de gir meg 'cuteness overload'. At de er ultra fotogen. At de skinner med et sterkt lys, og en skjønnhet, som jeg ikke kan noe for å feste meg ved. De er vant til å se bilder av seg selv som gjenspeiler det faktum at de følte seg klosset på den tiden, fotografier som mangler intensjon og 'i mellom øyeblikkene' - som er der jeg finner det mest magiske. Så en slik mulighet til å vise dem hvor mye de faktisk skinner, gir meg en helt spesiell glede.

Når Dave og Kelly først tok kontakt med meg, for å 'koke ihop' noe fotograferinga magi i bryllupet deres, var jeg henrykt. De er så hip, 'vintage charmers',  så jeg visste vi ville være gode venner. Men de følte ikke så veldig for en forlovelsessession. Jeg tror mange par ikke innser at deres bryllupsdag, ikke er den første dagen de ønsker at jeg skal peke på dem med mitt kamera! Det er slik en fantastisk mulighet til å bli vant til å være foran kamera, for å bli vant til hvordan jeg jobber, for å bli kjent med hverandre, og bli helt rolig og trygg. For ikke å nevne; ha det knallgøyt. Og det gjorde vi. Jeg er så glad vi tok denne session, så glad vi fikk til å begynne å bygge tillitt og bånd så tidlig. Og det har en svært morsom måte å gjøre det på.

Vårt lille eventyr var bil-tema. Tidlig i forholdet deres, bestemte denne lærere - og advokat duoen seg for å kjøpe en sah-weet '56 Plymouth Belvedere. De holder fortsatt på å gjenoppbygge den, men deres lidenskap for biler var tydelig, så jeg er überpleased for at jeg var i stand til å finne et par 'swoonworthy' steder å fotografere, og som gjenspeiler dem så mye. Vi fikk seriøst få vår ' retro flava going' ettersom vi henga oss i alle slags vintage formidlerspråk overraskelser. YES. De var slike 'gode soldater' den dagen. Jeg tror resultatene taler for seg selv; vi fant magi. Og jeg håper det er synlig for alle andre også. Jeg har akkurat fotografert deres bryllup i Palm Springs forrige helg, og det var SUPER glam, veldig rat-pack 1960. Så fantastisk flott!

Jeg håper det oppmuntrer nydelig par der ute til å få tid til å ta bilder av seg selv som de er. Det er tingen med forlovelser, du er ikke gjort opp fancy som i bryllupet ditt, og får anledning til å være mer deg selv deg. Det er en mer ærlig fremstilling av historien om hvem du - og dere er. Vel, det er derfor jeg elsker dem uansett!