Saturday, April 5, 2014


KJÆRLIGHET I TRESOMHET

Her kommer en nydelig kjærlighetsdag, og det var da Siw og Sigve giftet seg 4. januar i år. Her er vakre blonder, superkule blomsterkranser til håret, og de deiligste farger til en januarbrud. Dyktige Mona Moe Machava Photography, har med sitt kunstneriske uttrykk, skapt magiske bilder og stemning fra den store bryllupsdagen til hverdagsmenneskene Siw & Sigve.


BRUDEPARET FORTELLER: Det var en helt vanlig fredag, midt i høsten da min kjære fridde i pausen av Norske Talenter. Vi er begge hverdagsmennesker, og ønsket et bryllup som var mest mulig uformelt og avslappet. Jeg kommer fra Brunlanes utenfor Stavern og min mann fra Oslo, vi valgte derfor å splitte dagen i to. Forberedelser, vielse og pølsefest i Stavern, og selve middagen i en gammel fabrikk ved Akerselva i Oslo. Så sørget vi for champagne til våre gjester på bilturen mellom Larvik og Oslo. For oss handlet dagen mest om menneskene vi er glade i. Og å være sånn som vi er, selv om settingen er formell. Jeg har summert opp vår fine dag i noen enkle punkter.

Inspirasjon: Det finnes mange alternative og rustikke bryllup å titte på i bloggen: Rock`n roll bride,  vi hentet mye derfra. Vi likte kontrastene i vårt bryllup, vielse på landet og fest i byen. Vi brukte en del tid på å finne lokaler som var riktig for oss. Liker du det urbane, med kulørte lys, skjeve gulv og primselysekroner utendørs, bør du sjekke ut Månefisken. no. Vi var superfornøyde med stedet.

Planlegging: Noe av det første jeg gjorde, var å bestille fotograf Mona Moe Machava Photography. For oss ble det naturlig med en halvdagsfotografering, før og under vielsen. I ettertid skulle vi selvfølgelig gjerne hatt fotograf hele dagen, men det ble en prioritering for oss. Å velge Mona som fotograf er nok det smarteste valget vi tok i planleggingen. Hun er en gjennomført fin person å ha med seg, og vi synes bildene ble så vakre,  de tar vi med oss hele livet.  

Kjole: Jeg vil komme med et lite kjoletips, fordi jeg selv lette lenge før jeg fant denne designeren på nett. Søker du opp Minna Bridal, kommer du til en finsk designer med atelier i London. Hun lager nydelige kjoler, til en veldig rimelig pris. I tillegg får man en unnskyldning for å dra til London å prøve kjole.

BRYLLUPSFOTOGRAF: MONA MOA MACHAVA PHOTOGRAPHY


Ønsker du å lese mer om THE NOTEBOOK - en guide til de aller kuleste bryllupsleverandørene, klikk her. Vil du bli medlem hos The Norwegian Wedding Blog og/eller The Notebook. Vennligst ta kontakt med oss her - vi hjelper deg gjerne! Har du spørsmål rundt medlemsskap & honorar - Les vår FAQ.